Pagina 5 van 6

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 19:41
door Kate
Ik had graag een klein ijsje

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 19:51
door malonie
ik wil graag erg klein zijn

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 20:08
door Luc
jammer malonie niet juist raden maar tip eerste woord is juist
morgenvroeg 2 letters bij

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 20:12
door Kate
Ik eet graag een klein ijsje

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 21:13
door Luc
jammer kate

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 08 okt 2022 21:50
door Kate
Ik eet graag een klein ijsje

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 07:25
door Luc
2 letters toegevoegd

veel succes

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 07:46
door Bubble Witch
ik zou graag een vogel zijn

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 08:27
door Luc
niet juist bubble maar goed geprobeerd

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 08:36
door jo33
ik zou graag een vlieg zijn

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 09:08
door Luc
juist jo33

1 tita (2 punten)
2 kate (2 punten)
3 jo (2 punt)
4 bubble (1 punt)
5 malonie (1 punt)

straks de negende zin en voorlaatste

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 10:51
door Kate
Het is een leuke zin, Luc. Maar je doet er een aparte handicap in, waar ik nooit zou opgekomen zijn. Je gebruikt in het laatste woord de ij in 2 letters. Dat wordt in ons land niet zo gedaan, behalve in de computer. Als ik aan mijn zoon een mail schrijf, dan zet mijn laptop de ij met 2 letters, maar in een gewoon handgeschreven briefje staat er een letter zoals ik het altijd geleerd heb: 1 letter. En dat is voor zover ik voor de klas stond, nooit aangepast.
Goed van Jo, dat hij deze handicap zag.

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 11:17
door Luc
je bedoeld zyn in plaats van zijn ik denk dat het hier zo word geschreven kate, heb maar tot mijn 14de naar school geweest.Sorry als dit tot een verwarring is gekomen

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 09 okt 2022 13:21
door Kate
Geeft niet hoor, Luc. Maar voor mij kon daar eigenlijk alleen maar een ij, dan een punt, dan de j en dan weer een punt staan. En misschien schrijven de mensen in jouw land nog steeds zoals jij het leerde, en bij ons geldt hetzelfde.
En ik zet de zin altijd even met potlood op een papiertje, en dus bleef daar de Nederlandse ij altijd de enige mogelijkheid voor die punt.
En hoe lang je naar school ging, nou dat is onbelangrijk, want dat geldt voor Nederlanders ook. Er zijn er zat denk ik, die graag met je geruild hadden!
Ik kijk steeds wel naar je voorbeeldzin, maar ik kijk heel kort: ik heb het heel erg druk in huis op dit moment. Geldt voor jou ook, denk ik!

groetjes, Kate.

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 10 okt 2022 17:47
door Luc
De negende zin en voorlaatste

. . s -- . . -- k . . -- . a . -- . . . s-- . . -- d . . s . . -- . . -- . . i . . .

succes

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 10 okt 2022 18:55
door malonie
als de kat van huis is dansen de muizen

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 10 okt 2022 19:39
door Luc
1 tita (2 punten)
2 kate (2 punten)
3 jo (2 punt)
4 bubble (1 punt)
5 malonie (2punt)

juist malonie
de laatste zal vermoedelijk de beslissende zijn zal nu ietsje moeilijker worden,als de zin er staat zal je een cijfer of letter zien, per dag komt er een bij
dit om de deelnemende deelnemers die al gespeeld hebben evenveel kans te geven
morgenavond word de tiende zin geplaatst om 17u30

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 11 okt 2022 07:18
door Bubble Witch
Dat spreekwoord hadden we 29 september toch al gehad? :hmzz:

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 11 okt 2022 09:30
door Kate
Volgens mij heeft bubble gelijk.

Re: Wie raad de zin?

Geplaatst: 11 okt 2022 10:05
door malonie
klopt is eerder geweest