Pagina 1 van 1
USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 13:46
door Kate
Een Usb-stick, Kingston, 64 Gb. Hier ga ik alle foto's opzetten die nu op verschillende plaatsen zitten, en dan wordt het wat overzichtelijker. Mooi werk voor morgen: zondag!
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 14:07
door Luc
Is een veilige externe schijf waar je alles kan op opslaan, zonder er iets van te verliezen maar opgelet als je hem ooit formateert verander er niets aan via eigenschappen of hij werkt niet meer, enkel op formateren klikken of de mappen of foto,s binnen in kopieren en voor verwijderen klikken, is nog veiliger.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 14:34
door Kate
Oké, ik zal het onthouden en als het nodig is kan ik het hier nakijken. Maar waarom zou ik hem gaan formateren? Wanneer ga je zo iets doen?
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 18:49
door Kate
Ik ben toch echt benieuwd naar het antwoord op mijn vorige bericht. Wie geeft het?
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 19:06
door Luc
Kate schreef: 11 sep 2021 18:49
Ik ben toch echt benieuwd naar het antwoord op mijn vorige bericht. Wie geeft het?
Kate.
Welk bericht bedoel je kate?
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 19:38
door Tita Tovenaar
je formateert een usb stick als je die volledig leeg wil maken of als je wil veranderen van fat32 waarmee je bestanden kleiner dan 4 gb kunt opslaan naar ntfs die kunnen hoger dan 4gb per bestand opslaan
hopelijk heb je hiermee uw antwoord Kate
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 19:52
door Luc
Tita Tovenaar schreef: 11 sep 2021 19:38
je formateert een usb stick als je die volledig leeg wil maken of als je wil veranderen van fat32 waarmee je bestanden kleiner dan 4 gb kunt opslaan naar ntfs die kunnen hoger dan 4gb per bestand opslaan
hopelijk heb je hiermee uw antwoord Kate
bedankt tita perfect antwoord.
Formatteren wilt zeggen als je de inhoud beu bent, en je wilt die stick voor iets anders gebruiken dan kan je de gehele inhoud door (formateren) verwijderen?Is je gehele stick gebruikt betreft je gb, dan kan je altijd dingen zoals foto,s of andere dingen een voor een verwijderen, zodanig dat er weer wat ruimte vrij is.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 20:53
door Kate
De aanhouder wint. Wanneer moet je een USBstick formateren?
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 20:57
door Kate
Ha, dank je wel tovenaar voor je antwoord aan een heks! Ik internet de hele dag op mijn telefoon en dat is erg verwarrend: je leest de onderwerpen niet duidelijk achter elkaar. Daarom vroeg ik wéér om antwoord. Mijn excuses, hoor!!
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 21:07
door SpIdErPiGgY
FAT32 wordt meestal gebruikt als je van je usb stick een Windows installatie wil maken.
Voor gewoon gebruik kies je best NTFS.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 21:37
door Kate
Oei ik beken meteen dat ik van deze afkortingen niets weet! Maar ik kom er nog wel achter, want ik wil dit alles wel weten. Mijn computer wetenschap dateert van 2018, en dan nog alleen wat ik nodig had!
Maar....ik vind alles uit, hoor. Dus: bedankt voor deze les.
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 21:47
door Luc
NTFS is het modernste bestandssysteem, dat Windows gebruikt voor zijn eigen systeemschijf en standaard ook voor andere vaste schijven. FAT32 is een ouder bestandssysteem dat minder efficiënt is dan NTFS en minder functies ondersteunt, maar wel compatibel is met andere besturingssystemen
Re: USB-stick
Geplaatst: 11 sep 2021 23:35
door Kate
Oké, hier moet ik nog ernstig op studeren! Maar.....het gaat me lukken! Reken daar maar op.
Kate.

Re: USB-stick
Geplaatst: 12 sep 2021 00:25
door Tor
Succes ermee kate
Re: USB-stick
Geplaatst: 12 sep 2021 16:51
door Kate
Dank je Tor.
Ik veeg hem desnoods leeg met mijn heksenbezem!
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 12 sep 2021 17:13
door Luc
Kate schreef: 12 sep 2021 16:51
Dank je Tor.
Ik veeg hem desnoods leeg met mijn heksenbezem!
Kate.
Of steek hem eens in je wasmachine dan is hij weer proper en leeg hoor

grapje hoor
Re: USB-stick
Geplaatst: 12 sep 2021 17:52
door Tor
Kate schreef: 12 sep 2021 16:51
Dank je Tor.
Ik veeg hem desnoods leeg met mijn heksenbezem!
Kate.
Graag gedaan

Re: USB-stick
Geplaatst: 12 sep 2021 19:13
door Kate
Ha Luc en Tor
Hij is nu brandschoon en ik heb gewoon alle mogelijkheden na elkaar toegepast. Hij heeft zelfs een beurt met wasverzachter gehad, Luc
Maar.....ik ben dus nu weer wat wijzer en formateren heeft geen geheim meer voor me. Ik vond bij mijn USB-sticks ook een exemplaar waar een systeemherstelschijf op stond, maar die was nog uit de tijd van de Romeinen en de stenen tafelen . Ik ga maar gewoon door met het maken van een systeembackup elke maand, en de laatste 2 bewaar ik steeds. Doe ik al 3 jaren.
Kate.
Re: USB-stick
Geplaatst: 15 sep 2021 17:06
door Luc
Maak je dan geen systeemherstel schijf aan, want dat heb je ook nodig bij problemen met je computer?