Bijzonder winkelen
- Kate

- ons kate

- Heeft bedankt: 114 keer
- Is bedankt: 57 keer
Bijzonder winkelen
In je vakantie zie je soms aparte winkels als je de dagelijkse voorraad voor je maaltijd zoekt. Ik logeer nu in een vakantiehuisje en we wilden eens buiten de gebruikelijke kampwinkel kijken. Dus kwamen we in een heel klein dorpje, waar je op je verjaardag alle dorpelingen uitnodigt! Alle winkels waren vertrokken, en werkelijk alle! De volgende grote plaats lag niet zo dicht bij. En nu heeft een aantal vrouwen de handen ineen geslagen. Geheel vrijwillig hebben ze in een klein deel van het dorpshuis, 16 vierkante meter gehuurd. En nu koop je daar heerlijk eigen gebakken brood, zelf gemaakte slaatjes, en andere lekkere en nuttige dingen, zelfs bezems. Het winkeltje loopt goed, veel mensen brengen zelf iets gebakkens en er hoeft niets dan de huur te worden verdiend. Wij zijn er al een paar keer geweest: veel te leuk!!
"Anoniem en toch samen: een forum".
- Kate

- ons kate

Re: Bijzonder winkelen
Zo, en wie kent er nu een leuk of apart winkeltje?
Kom op, leden!!! Er is meer dan gamen op dit forum, het kan ook iets zijn wat je nog niet wist! Wie is de eerste?
Kate.
Kom op, leden!!! Er is meer dan gamen op dit forum, het kan ook iets zijn wat je nog niet wist! Wie is de eerste?
Kate.
- Roxmarie

- Beheerder

- Heeft bedankt: 165 keer
- Is bedankt: 59 keer
- Contacteer:
Wat een mooi initiatief Kate, en vooral handig. Zo kon je nog eens ergens.
Iets anders dan b.v. in Zweden in het kleinste dorpjes een ICA.
Bij ons in de Walstraat heb je ook nog leuke winkels.
Volgens mij is er zelfs een speciale bezem/ borstel winkel. Maar eerlijk gezegd geen idee of die nog bestaat.
Er zit daar ook de tearose waar je een heerlijke high tea kunt doen.
Iets anders dan b.v. in Zweden in het kleinste dorpjes een ICA.
Bij ons in de Walstraat heb je ook nog leuke winkels.
Volgens mij is er zelfs een speciale bezem/ borstel winkel. Maar eerlijk gezegd geen idee of die nog bestaat.
Er zit daar ook de tearose waar je een heerlijke high tea kunt doen.
- Kate

- ons kate

Ha Roxmarie, ja die Walstraat is super gezellig vind ik. En ik zit nu niet zo gek ver van jouw stad, dus wie weet! Jij woont in een hele mooie stad. En er zijn tenminste eens andere winkels dan die eeuwige kledingzaken en drogisterijen! 

- Luc

- Beheerder

- Heeft bedankt: 84 keer
- Is bedankt: 118 keer
- Contacteer:
Hier in onze gemeente die in 4 is verdeeld zoals opstal,briel,opdorp en die horen allemaal bij buggenhout.Wij hebben hier een staatsbos en heel groot waar eiken en beukenbomen staan
en opdorp is het middenpunt van de provincie oost-vlaanderen.
Maar winkels 3 warenhuizen en een paar winkels maar geen enkele die mijn voorkeur heeft?Vroeger had je hier cafeetjes in een straat 17 nu nog 1.
nog 7 cafeetjes zijn er voor 14500 inwoners maar veel van die braseries en tavernes?
Is hier niet meer gezellig om te wonen
en opdorp is het middenpunt van de provincie oost-vlaanderen.
Maar winkels 3 warenhuizen en een paar winkels maar geen enkele die mijn voorkeur heeft?Vroeger had je hier cafeetjes in een straat 17 nu nog 1.
nog 7 cafeetjes zijn er voor 14500 inwoners maar veel van die braseries en tavernes?
Is hier niet meer gezellig om te wonen
- Kate

- ons kate

Jammer, want nu gaat de hele sfeer weg! Mijn dorp is groot, en in de hoofdstraat is pas een leeg winkelpand gevuld met een soort antieke spullen. Maar niet van die dure oude meubels, nee, met dingen die onze ouders gebruikten en die nu weer leuk gevonden worden. Maar 17 cafeetjes, die hebben we nooit gehad. Wel een stuk of 3 huiskamer-cafeetjes, heel gemoedelijk!
- Kate

- ons kate

Wie heeft er in zijn woonplaats nu zo'n winkel waar je niet vaak komt, omdat je het niet nodig vindt voor je dagelijkse eten en zo? Want dat zijn vaak de leukste!
- Roxmarie

- Beheerder

- Heeft bedankt: 165 keer
- Is bedankt: 59 keer
- Contacteer:
Wellicht een tip om te bezoeken vanaf je vakantieadres Kate, namelijk Bronkhorst het kleinste stadje van Nederland.
https://www.mooistedorpjes.nl/nederland ... ronkhorst/
https://www.mooistedorpjes.nl/nederland ... ronkhorst/
- Luc

- Beheerder

- Heeft bedankt: 84 keer
- Is bedankt: 118 keer
- Contacteer:
Van die antieke winkeltjes vind je hier in mijn gemeente niet,alles word hier volgebouwd met appartementen en daaronder een winkel (handelspand)modern maar niets leuks aan.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut