Welcome to Games4You - Click to register

Let op! Google Chrome vertrouwd na 31 oktober 2024 Entrust SSL/TLS certificaten niet meer

Plaats reactie
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 84 keer
Is bedankt: 118 keer
Contacteer:

Let op! Google Chrome vertrouwd na 31 oktober 2024 Entrust SSL/TLS certificaten niet meer

Bericht door Luc »

Google Chrome zal vanaf 31 oktober 2024 websites met Entrust-certificaten, uitgegeven na 31 oktober 2024, als onveilig markeren. Dit betekent dat je website vanaf deze datum mogelijk als "onveilig" wordt weergegeven in de browsers van je bezoekers.

Let op:

Dit heeft invloed op nieuwe certificaten die na 31 oktober 2024 worden uitgegeven. Reeds uitgegeven certificaten blijven vooralsnog werken. Echter ook deze certificaten zullen tijdig dienen te worden vervangen door een SSL/TLS certificaat van een vertrouwde certificaatautoriteit.

Wat betekent dit voor jouw website?

Vanaf 31 oktober 2024 zal Google websites met Entrust TLS/SSL-certificaten (uitgegeven na 31 oktober 2024) als onveilig bestempelen. Mozilla zal deze stap volgen op 30 november 2024. Dit kan directe gevolgen hebben voor de zichtbaarheid en betrouwbaarheid van je website. Bezoekers zullen waarschuwingen zien dat je site niet veilig is, wat kan leiden tot een verlies van vertrouwen en potentiële bezoekers.

Wat is de impact van deze actie op de gebruiker?

Standaard zullen Chrome-gebruikers die naar een website navigeren die een certificaat hanteert dat is uitgegeven door Entrust na 31 oktober 2024 een volledige pagina met een waarschuwing te zien krijgen. Zie onderstaand voorbeeld.

https://www.networking4all.com/nl/nieuw ... g-markeren
ik raad dan de gamers aan om met firefox te werken, maar blijf je met google chrome werken, zelfs onbeveiligd.Wees gerust op deze website zit je wel veilig.
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Re: Let op! Google Chrome vertrouwd na 31 oktober 2024 Entrust SSL/TLS certificaten niet meer

Bericht door Roxmarie »

Chrome en Google zoekmachine gebruik ik weinig. Chrome nergens geïnstalleerd.

Ik neem aan dat deze site ook prima werkt met Microsoft Edge of Brace of Opera.

Ik werk standaard met Firefox ook op de telefoon.
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 84 keer
Is bedankt: 118 keer
Contacteer:

Re: Let op! Google Chrome vertrouwd na 31 oktober 2024 Entrust SSL/TLS certificaten niet meer

Bericht door Luc »

Voor onze website,s zal dat geen probleem zijn, heb dat gevraagd aan mijn hosting en die zeiden dat de certificaten die wij gebruiken dat daar niets zal aan veranderen.

Dus welke browser je ook gebruikt deze site en de 2 anderen zijn veilig
MACOS2000
België
Heeft bedankt: 76 keer
Is bedankt: 67 keer

Bericht door MACOS2000 »

ik werk altijd met Firefox @Luc
Laatst gewijzigd door MACOS2000 op 09 okt 2024 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

iMac 27 5K 2017 iPhone 14 128GB 2022 Macbook Pro 16ich 2021 :compr:

Beroep
werknemer bij selko-art
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Bericht door Roxmarie »

Mooi dat jouw forums veilig zijn. Ik had ook niet anders verwacht, er zitten toch gerenommeerde ideeën en bedrijven achter.

Conclusie het kan voorkomen dat bepaalde sites niet meer willen laden t.z.t. maar hier hebben we geen last.
🍀💻🖱️🖥️⌨️
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

❤️ Doneer

Aanmelden • Registreer