Nieuwe laptop
- Luc

- Beheerder

- Heeft bedankt: 84 keer
- Is bedankt: 118 keer
- Contacteer:
Nieuwe laptop
Ik krijg voor mijn nieuwjaar een nieuwe laptop met windows 11 van mijn vriendin,prijsklasse van geen belang.
Maar ik hoop dat ik iets anders kan kiezen, hangt af dat ik mijn probleem dat ik nu heb kan oplossen dankzij 2 mensen die me willen helpen met het opsturen van een stick met w11 op.
Want 3 laptops in huis vind ik wat overdreven, dus ik hoop dat ik dan iets anders kan kiezen.
Mvg
Maar ik hoop dat ik iets anders kan kiezen, hangt af dat ik mijn probleem dat ik nu heb kan oplossen dankzij 2 mensen die me willen helpen met het opsturen van een stick met w11 op.
Want 3 laptops in huis vind ik wat overdreven, dus ik hoop dat ik dan iets anders kan kiezen.
Mvg
- Roxmarie

- Beheerder

- Heeft bedankt: 165 keer
- Is bedankt: 59 keer
- Contacteer:
Re: Nieuwe laptop
Nog even geduld Luc, wellicht kun je van iemand op het forum hulp in jouw omgeving krijgen, er zijn op p++p veel Belgen actief. Of mensen uit Limburg.
- Luc

- Beheerder

- Contacteer:
Als jou stick niet werkt dan vrees ik dat ik die cadeau wel zal moeten aanvaarden.die andere 3 blijven steken op de pagina waar je moet kiezen op welke schijf of partitie die moet komen, jammer niets werkte om maar iets te veranderen, alsof het was bevroren??Roxmarie schreef: 13 nov 2024 21:23 Nog even geduld Luc, wellicht kun je van iemand op het forum hulp in jouw omgeving krijgen, er zijn op p++p veel Belgen actief. Of mensen uit Limburg.
- Roxmarie

- Beheerder

- Contacteer:
Oech, ik denk dat mijn stick ook niet gaat werken. Heb je een UEFI of de oude bios. Dan moeten we toch dat bestand op de schijf erbij zetten.
Had je via Hana via rufus schijven gekregen?
Want ik had dat op mijn laptop ook, dat de schijven niet zichtbaar waren. Echt irritant. Het is gelukt toen, maar ik weet niet meer precies waar dat bestand moest staan voor intel.
Had je via Hana via rufus schijven gekregen?
Want ik had dat op mijn laptop ook, dat de schijven niet zichtbaar waren. Echt irritant. Het is gelukt toen, maar ik weet niet meer precies waar dat bestand moest staan voor intel.
- Luc

- Beheerder

- Contacteer:
Ik kom even terug op de woorden van mijn eerste bericht,toen ik de usb stick waar enkel de drivers opstonden mee in de usb poort stak, samen met de w11 stick.Merkte ik later wel dat ik die nodig had, want ik kon aan mijn partities niets wijzigen maar dan ook niets, enkel dat ik load drivers kon klikken en dan de drivers heb geinstalleerd en daarna loopte de installatie vlekkeloos.
Maar de usb stick die ik aankocht daar hadden de drivers moeten instaan in een map, maar die was er niet want bij een goede stick word die drivers automatisch mee geinstalleerd
Maar goed het is opgelost en werk er nu weer mee.
Maar de usb stick die ik aankocht daar hadden de drivers moeten instaan in een map, maar die was er niet want bij een goede stick word die drivers automatisch mee geinstalleerd
Maar goed het is opgelost en werk er nu weer mee.
- Roxmarie

- Beheerder

- Contacteer:
Nee die drivers staan er standaard niet op! Dat is het probleem. Mijn laptop HP had het exact hetzelfde probleem namelijk. Daarom had ik er een topic voor aangemaakt.
Ik ben het met je eens, dat het makkelijk zou zijn, als ze bij de Windows download in zouden zitten.
Ik ben het met je eens, dat het makkelijk zou zijn, als ze bij de Windows download in zouden zitten.
- Luc

- Beheerder

- Contacteer:
Als je heel de schijf wilt benutten voor een andere besturingsysteem, moet je de kleine partities bijvoorbeeld Mbr laten staan omdat dit toch te maken heeft met windows?
Toen ik de eerste keer met een gewone stick (zelf opgezet w11) windows naast ubuntu plaatste werkte dat, en dan had ik een dualboot.
Maar toen ik alles verwijderde tot kleinste toe, en dan pas had ik problemen met w11 erop te zetten?
Geen idee hoe dat bij jou gaat met Ubuntu en daar weer naast Windows 11.
Bij een verse installatie van Windows verwijder ik eerst alle partities.
Daarna zou je normaliter gewoon moeten kunnen selecteren waar Windows moet komen te staan. En zodra dit gebeurd is gaat de rest vanzelf, Windows regelt het vanzelf.
Het kan zijn, dat de laptop een soort herstel partitie heeft, die je niet verwijderd krijgt. Ik kreeg dat zonder die driver in mijn HP laptop ook niet voor elkaar.
Deze driver dus.
https://www.intel.com/content/www/us/en ... forms.html
Die jij ook nodig had om windows te installeren.
Mocht je nu toch nog ongebruikte ruimte zien in schijfbeheer, dan kun je dit via schijfbeheer toe te voegen aan de schijf. Lukt dit niet dan zul je hier een partitie manager programma voor in moeten zetten, je kunt die proberen vanuit een draaiend systeem, maar het kan zijn dat dit niet lukt, dan zul je moeten opstarten vanuit het bios met daarop zo'n programma.
Toen ik de eerste keer met een gewone stick (zelf opgezet w11) windows naast ubuntu plaatste werkte dat, en dan had ik een dualboot.
Maar toen ik alles verwijderde tot kleinste toe, en dan pas had ik problemen met w11 erop te zetten?
Geen idee hoe dat bij jou gaat met Ubuntu en daar weer naast Windows 11.
Bij een verse installatie van Windows verwijder ik eerst alle partities.
Daarna zou je normaliter gewoon moeten kunnen selecteren waar Windows moet komen te staan. En zodra dit gebeurd is gaat de rest vanzelf, Windows regelt het vanzelf.
Het kan zijn, dat de laptop een soort herstel partitie heeft, die je niet verwijderd krijgt. Ik kreeg dat zonder die driver in mijn HP laptop ook niet voor elkaar.
Deze driver dus.
https://www.intel.com/content/www/us/en ... forms.html
Die jij ook nodig had om windows te installeren.
Mocht je nu toch nog ongebruikte ruimte zien in schijfbeheer, dan kun je dit via schijfbeheer toe te voegen aan de schijf. Lukt dit niet dan zul je hier een partitie manager programma voor in moeten zetten, je kunt die proberen vanuit een draaiend systeem, maar het kan zijn dat dit niet lukt, dan zul je moeten opstarten vanuit het bios met daarop zo'n programma.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut