na het spelen er uitgegooid worden

Luc
België
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 130 keer
Is bedankt: 212 keer

Re: na het spelen er uitgegooid worden

Bericht door Luc »

De fout lag wel degelijk aan de forum,in het beheerspaneel bij serverinstellingen stond url forceren op ja daardoor waren er problemen met de games en er uitgegooid worden.Dus deze staat op nee en probleem zou nu moeten opgelost zijn
raad jullie wel aan de forumcookies nog eens te ledigen,en cache en sluit je browser af en open hem weer en je zou geen geen problemen mogen hebben

groeten

luc
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 239 keer
Is bedankt: 79 keer

Bericht door Roxmarie »

Ja daar was hij weer. Ik werd er weer uitgegooid. Na het drukken op bevestigen van mijn score in Galgje. Komt ook bij andere spellen voor.

Ik zie dit.

Hmm. We kunnen die website niet vinden.

We kunnen geen verbinding maken met de server op games4you.be. Wilde u naar www.games4you.be/hangman?tab=word&action=submit gaan?

Als u het juiste adres hebt ingevoerd, kunt u:

Het later opnieuw proberen
Uw netwerkverbinding controleren
Controleren of Firefox toestemming heeft om toegang te krijgen tot internet (u bent mogelijk verbonden maar bevindt zich achter een firewall)

Afbeelding
Klavertje
Nederland
geregistreerde gebruikers
Heeft bedankt: 46 keer
Is bedankt: 31 keer

Bericht door Klavertje »

Hoi Roxmarie,

Dit is me vanavond ook gebeurd en niet 1 keer maar meerdere keren.
1 keer met hetzelfde scherm als je in jouw bericht aangeeft en 2 of 3 keer met de mededeling:je hebt geen toestemming om iets te schrijven. Toen wilde ik in de shout box wat neerzetten en ik was ingelogd.
Ook na het spelen van galgje en een arcade spel dezelfde mededeling.
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Roxmarie »

Ja ik werd er een paar keer achter elkaar uitgegooid.
En de laatste keer, moest ik ook opnieuw inloggen.

Toen zag ik deze

Afbeelding

Zal dan wel overbelast geweest zijn. Eigenlijk vergeten te kijken of er veel mensen online waren.
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

Dit ligt niet niet aan de site, maar vermoedelijk aan de server ik had dit gisterenavond ook ik werk met google chrome toen ik die melding zag had ik even firefox genomen en daar kon ik wel op de site, wel raar ligt het aan de browser of aan de server??
ik zal die fout eens doorgeven aan vimexx en ik heb het gevoel dat dit meestal s,avonds gebeurt.

laat iets weten bij antwoord

luc
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

Ik heb inmiddels de fout gemeld bij de hosting vimexx, ik hoop dat ze de fout kunnen oplossen of tenminste zeggen hoe dit zo kunnen komen?
volgens mijn inziens aangezien dit overdag bitter weinig voorkomt, en bijna enkel s,avonds dan is de server even overbelast.
Want het is geen server waar wij alleen opzitten, een server kan tientallen website,s bevatten en als die allemaal merendeels teveel activititeit hebben (druk teveel leden online) kan de server dit niet aan waardoor de website,s even wegvallen??
Moest het een fout zijn op de site hadden we dit ook overdag moeten hebben en meestal zie je dan een lege witte pagina.
en dat is het geval niet dus ligt wel degelijk aan de server

groetjes

luc

laat het het weten zodra ik antwoord heb
Klavertje
Nederland

Bericht door Klavertje »

Luc schreef: 06 jul 2025 04:15 Dit ligt niet niet aan de site, maar vermoedelijk aan de server ik had dit gisterenavond ook ik werk met google chrome toen ik die melding zag had ik even firefox genomen en daar kon ik wel op de site, wel raar ligt het aan de browser of aan de server??
ik zal die fout eens doorgeven aan vimexx en ik heb het gevoel dat dit meestal s,avonds gebeurt.

laat iets weten bij antwoord

luc
Wil dan ook nog even zeggen dat ik altijd werk met firefox. Ik heb firefox als standaard browser ingesteld op mijn laptop. Dit heb ik al jaren.
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

ligt niet aan de browser hoor wat je wel eens af en toe moet doen is de cache leeg maken deze slaat alles op van alles wat je online doet.en ook eens de cookies wissen kan nooit geen kwaad

groeten
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

Dit is hun antwoord die ik vandaag heb ontvangen

Goedemorgen,

Ik zie geen issues op het hostingpakket op dat moment (5 juli 22.30). Gebeurt dit vaker? Elke avond? Hoe lang is de site dan onbereikbaar? Is dat bij piekbezoek wellicht?

Met vriendelijke groet,
Stefan

kan mij iemand zeggen dat dit dikwijls voorvalt of af en toe en hoe laat ongeveer??
ik heb al terug geantwoord kan inderdaad op een piekbezoek zijn, zoals ik al schreef te druk kan je vergelijken met een autosnelweg waar ze met mondjes maat vooruit geraken
Klavertje
Nederland

Bericht door Klavertje »

Luc schreef: 07 jul 2025 10:55 Dit is hun antwoord die ik vandaag heb ontvangen

Goedemorgen,

Ik zie geen issues op het hostingpakket op dat moment (5 juli 22.30). Gebeurt dit vaker? Elke avond? Hoe lang is de site dan onbereikbaar? Is dat bij piekbezoek wellicht?

Met vriendelijke groet,
Stefan

kan mij iemand zeggen dat dit dikwijls voorvalt of af en toe en hoe laat ongeveer??
ik heb al terug geantwoord kan inderdaad op een piekbezoek zijn, zoals ik al schreef te druk kan je vergelijken met een autosnelweg waar ze met mondjes maat vooruit geraken
Dat durf ik nu niet te zeggen wanneer precies. Als ik terugkijk op de laatste weken is het denk ik wel voornamelijk in de avond en af en toe, maar als het voorkomt dan niet 1 keer maar meerdere keren. Ik wil het wel nu noteren als het weer voorkomt met de tijd erbij en hoe vaak dan.
Je hoort dan nog van mij terug.
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

volgende antwoord van vimexx

Goedemiddag,

Ik bedoelde met een piekmoment een druk moment. Dus gebeurt het op momenten dat je de meeste bezoekers/gebruikers hebt op je website? En is de site dan voor iedereen onbereikbaar?

Met vriendelijke groet,
Stefan

dit kan niet dat er op dat moment veel leden actief zijn hier, misschien 4 als hierdoor de site al wegvalt dan mogen ze hun server eens goed laten nakijken?
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

ik heb weer geantwoord dat dit meedere keren op dezelfde dag voorvalt dan wel s,avonds.

Want overdag is dit bitter weinig voorgevallen

ik denk dat we het juiste antwoord nooit gaan weten?
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Roxmarie »

Luc schreef: 07 jul 2025 10:55 Hoe lang is de site dan onbereikbaar? Is dat bij piekbezoek wellicht?

Het is meestal in de avond, maar gisteren had ik het ook overdag een paar keer.

Ik zal er eens opletten, en proberen wat te noteren qua tijd en meldingen.
Screenshot maken. Dan heb ik de tijd ook.

De uitval is meestal kort, paar minuten of korter.
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

Goedemorgen, En gebeurt dit bij verschillende acties op je site? Je screenshot laat namelijk een bepaalde actie zien bij 'hangman'. Gebeurt dit enkel bij Hangman? 4 leden is inderdaad zeker niet veel. Ik heb een vermoeden dat dit door je website wordt veroorzaakt. Heb je al gezocht naar soortgelijke gevallen via phpBB fora? Met vriendelijke groet,
Stefan
dit is een antwoord van vimexx hierboven.

dan zou het aan galgje of hangman moeten liggen???
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

antwoord van vimexx

Beste Luc,

Bedankt voor jouw bericht. Ik heb dit zojuist voor je bekeken en er lijken helaas meerdere mogelijke oorzaken te zijn voor dit probleem. Bij deze heb ik in elk geval enkele wijzigingen doorgevoerd in de PHP instellingen zodat de website iets meer ruimte heeft om te werken.

Mogelijke andere oorzaken zijn phpBB extensies, Custom code en zelfs (grote hoeveelheden) bots kunnen hiervoor zorgen. Of dit de oorzaak is van dit probleem zou je kunnen bekijken door bepaalde extensies en Custom code (tijdelijk) uit te schakelen en de acces logs te bekijken.

Wij horen het graag!

Met vriendelijke groet,
Sjoerd
Klavertje
Nederland

Bericht door Klavertje »

Hoi Luc,

Heb je net een pb gestuurd met de datums, tijden en meldingen van wanneer ik er uitgegooid ben de afgelopen week (vanochtend ook nog een keer)

groetjes,

Klavertje
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

ik heb u lijst door gegeven aan mijn hosting vimexx hopelijk zijn ze er iets mee? ook aan mijn techische beheerder spidy misschien kent deze het probleem?,
Alleszins als je eruit word gegooid door galgje zou ik zeggen er zit in die extensie een fout in, maar als dit ook voorvalt bij een game dan lijkt dit helemaal iets anders te zijn?
ik zie ook soms die melding (je hebt geen toestemming) ik klik dat gewoon weg en blijf ingelogd
om eerlijk te zijn weet ik niet meer wat ik moet doen, ik weet zelf niet waar de fout zit?
ik zou voorstellen om tijdig je cache en cookies te legen in je browser of onderaan forum

en afwachten op antwoord van vimexx en van spidy
aan de extensie van arcade ligt het niet er worden op die site geen problemen vermeld door andere beheerders.
Kan een fout zijn in de update van phpbb maar twijfel eraan dat zou ik dit al moeten geweten hebben.
vermoed dat het aan galgje zal liggen
Maar er worden door andere leden geen problemen gemeld???

@klavertje ik heb die 3 meldingen die je hebt gemeld aan mij over die games, even gemeld aan de site van arcade misschien kent hij een eventuele oplossing of de fout
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door Roxmarie »

Er wordt op de achtergrond aan dit probleem hard gewerkt.

Zie deze post.

viewtopic.php?t=3230
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

Dit is de antwoord van de beheerder van de arcade extensie @yoda

De gebruiker gebruikt een onjuiste cookie, waardoor hij/zij uw website verlaat.
The user used an incorrect cookie, causing him/her to leave your website.

weer antwoord
Naar mijn mening is de hierboven genoemde fout de oorzaak.

Volgens mij ligt de fout niet bij de browser, maar is je forum verkeerd geconfigureerd (cookie en url).
Luc
België
Beheerder
Beheerder

Bericht door Luc »

het zou nu moeten opgelost zijn de cookies en url staan goed

Mvg
Protected with 8G Firewall, Blackhole, plesk Firewall & ModSecurity