Een Usb-stick, Kingston, 64 Gb. Hier ga ik alle foto's opzetten die nu op verschillende plaatsen zitten, en dan wordt het wat overzichtelijker. Mooi werk voor morgen: zondag!
Kate.
Is een veilige externe schijf waar je alles kan op opslaan, zonder er iets van te verliezen maar opgelet als je hem ooit formateert verander er niets aan via eigenschappen of hij werkt niet meer, enkel op formateren klikken of de mappen of foto,s binnen in kopieren en voor verwijderen klikken, is nog veiliger.
je formateert een usb stick als je die volledig leeg wil maken of als je wil veranderen van fat32 waarmee je bestanden kleiner dan 4 gb kunt opslaan naar ntfs die kunnen hoger dan 4gb per bestand opslaan
hopelijk heb je hiermee uw antwoord Kate
Tita Tovenaar schreef: 11 sep 2021 19:38
je formateert een usb stick als je die volledig leeg wil maken of als je wil veranderen van fat32 waarmee je bestanden kleiner dan 4 gb kunt opslaan naar ntfs die kunnen hoger dan 4gb per bestand opslaan
hopelijk heb je hiermee uw antwoord Kate
bedankt tita perfect antwoord.
Formatteren wilt zeggen als je de inhoud beu bent, en je wilt die stick voor iets anders gebruiken dan kan je de gehele inhoud door (formateren) verwijderen?Is je gehele stick gebruikt betreft je gb, dan kan je altijd dingen zoals foto,s of andere dingen een voor een verwijderen, zodanig dat er weer wat ruimte vrij is.
Ha, dank je wel tovenaar voor je antwoord aan een heks! Ik internet de hele dag op mijn telefoon en dat is erg verwarrend: je leest de onderwerpen niet duidelijk achter elkaar. Daarom vroeg ik wéér om antwoord. Mijn excuses, hoor!!
Kate.
Oei ik beken meteen dat ik van deze afkortingen niets weet! Maar ik kom er nog wel achter, want ik wil dit alles wel weten. Mijn computer wetenschap dateert van 2018, en dan nog alleen wat ik nodig had!
Maar....ik vind alles uit, hoor. Dus: bedankt voor deze les.
Kate.
NTFS is het modernste bestandssysteem, dat Windows gebruikt voor zijn eigen systeemschijf en standaard ook voor andere vaste schijven. FAT32 is een ouder bestandssysteem dat minder efficiënt is dan NTFS en minder functies ondersteunt, maar wel compatibel is met andere besturingssystemen
Ha Luc en Tor
Hij is nu brandschoon en ik heb gewoon alle mogelijkheden na elkaar toegepast. Hij heeft zelfs een beurt met wasverzachter gehad, Luc
Maar.....ik ben dus nu weer wat wijzer en formateren heeft geen geheim meer voor me. Ik vond bij mijn USB-sticks ook een exemplaar waar een systeemherstelschijf op stond, maar die was nog uit de tijd van de Romeinen en de stenen tafelen . Ik ga maar gewoon door met het maken van een systeembackup elke maand, en de laatste 2 bewaar ik steeds. Doe ik al 3 jaren.
Kate.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut