Welcome to Games4You - Click to register

Te geef

Plaats reactie
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 84 keer
Is bedankt: 118 keer
Contacteer:

Te geef

Bericht door Luc »

Wifi versterkers die je gewoon in een stopcontact aan brengt nieuw niet gebruikt.
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Te geef

Bericht door Luc »

Geen intresse??
dakarboy
België
geregistreerde gebruikers
Heeft bedankt: 4 keer
Is bedankt: 4 keer

Bericht door dakarboy »

Wie is zo zotjes om dit te laten schieten, jammer helaas heb ik er zelf 4 ingeplugd staan.

Veel succes nog verder
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Bericht door Roxmarie »

Heel aardig Luc, maar ik heb al een 2e router voor dit doel.

Hoe komt het dat je ze niet gebruikt?
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Luc »

Waar mijn laptop staat heb ik geen problemen met wifi, maar als ik 2 meter verder ga durf de wifi eens uitvallen, dan bedoel ik met mijn pc?Maar omdat hij op een vaste plaats staat zijn die echter niet nodig.Vandaar dat ik er iemand anders een plezier kan mee doen.
iwant2know
Contacteer:

Bericht door iwant2know »

Een extender/versterker is niet altijd de oplossing voor verbindingsproblemen.
Men is zich vaak niet van bewust van overlap op de 2.4Ghz band, dat is dan ook het meest voorkomende probleem als het gaat om 'onderbroken' signalen.
Dat heeft niet zo zeer te maken met de kwaliteit/sterkte van het signaal, maar wel o.a met te dicht op elkaar liggende kanalen (ruis) van omliggende WiFi netwerken waar signaalverlies het gevolg van kan zijn.
Volgens de '1, 6, 11' methode kan je de sterkte het signaal van jouw netwerk alweer iets verbeteren, omdat er dan minimaal 5 kanalen ruimte zit tussen het kanaal van jouw netwerk en het drukste kanaal van een in de buurt liggend netwerk.
Maar vanwege overlap raad ik mensen aan om, waar mogelijk (o.a vanwege ondersteuning hardware e.d) over te stappen naar de 5Ghz band, want nieuwer hardware (modem/routers) hebben vaak al minimaal een dualband.
Daar heb je geen last van overlap, maar het is wel een kortere golf, waardoor de signaal radius iets korter zal zijn.
Net als stof is aanname vaak een oorzaak van veel ellende.
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Bericht door Roxmarie »

5Ghz is wel sneller, maar heeft veel minder bereik, dus kan dan eerder haperen als het met je telefoon b.v. er verder vanaf komt. (Van het signaal)

Het makkelijkste is om met een app (wifi analyser)te bekijken welke kanalen druk bezet zijn. Als je in een flat woont zoals ik, kan dat heel lastig zijn.
iwant2know
Contacteer:

Bericht door iwant2know »

Roxmarie schreef: 03 sep 2022 18:26 5Ghz is wel sneller, maar heeft veel minder bereik, dus kan dan eerder haperen als het met je telefoon b.v. er verder vanaf komt. (Van het signaal)

Het makkelijkste is om met een app (wifi analyser)te bekijken welke kanalen druk bezet zijn. Als je in een flat woont zoals ik, kan dat heel lastig zijn.
Drukte op de 2.4Ghz band wordt vaak veroorzaakt door zowel smartphones als ook (laptop) computers, maar velen weten ook niet op welke band hun smartphones en/of (laptops) computers zijn verbonden.
Een smartphone en/of laptop maakt standaard vaak meteen contact met de 2.4Ghz band, een verbinding met de 5Ghz band moet je vaak zelf instellen en daarvoor kan je idd een netwerk analyser gebruiken.
Drukte op een kanaal zorgt voor ruis, maar ook de locatie van het modem en de omgeving waar dat apparaat staat.
Ruis door overlap met omliggende drukke netwerken (kanalen) kan je verminderen door het modem zelf automatisch het sterkste kanaal te laten instellen.
Een andere oorzaak van overlast door ruis is het modem bijvoorbeeld in de meterkast te plaatsen, bij stroomdraden (i.v.m magnetische interferentie).
Flats zorgen o.a voor ruis vanwege beton en staal.
Ruis door overlap kan je niet verminderen door inzet van een extender of versterker.
Het bereik van de 5Ghz band is ongeveer 2/3 van het 2.4Ghz netwerk, het bereik van 2.4Ghz band is onder beste omstandigheden ongeveer 30 meter afhankelijk van de locatie en omgeving.
Voor 5Ghz band is dat ongeveer 20 meter, een nadeel van de kortere golf.
Grootste voordelen van de 5Ghz band zijn dat er eigenlijk geen overlap is en de bandbreedte (snelheid datatransmissie).
Bij modem/routers met dualband e.d kan je gebruik maken van zowel 2.4 als ook 5Ghz band en combinaties ervan
Net als stof is aanname vaak een oorzaak van veel ellende.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

❤️ Doneer

Aanmelden • Registreer

Ik ben mijn wachtwoord vergeten