Welcome to Games4You - Click to register

Bug in Windows 11-update laat bijna 9 GB onverwijderbare bestanden achter

Plaats reactie
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 84 keer
Is bedankt: 118 keer
Contacteer:

Bug in Windows 11-update laat bijna 9 GB onverwijderbare bestanden achter

Bericht door Luc »

De laatste Windows 11 24H2-update blijkt een bug te bevatten die bijna 9 GB aan onverwijderbare bestanden achterlaat.

De jaarlijkse Windows 11-update heeft menig gebruiker met frustraties achtergelaten. Niet alleen het gevreesde blue screen dat massaal verscheen op de schermen, maar ook andere problemen passeerden de revue.

Nu blijkt dat de Windows 11 24H2-update ook een gigantische cachemap creëert tijdens de installatie, die niet verwijderd kan worden. Het neemt maar liefst 8,63 GB in beslag, wat een aanzienlijk deel is van alle schijven. Microsoft is op de hoogte van het probleem, op een oplossing is het nog wachten.

lees ook
Windows 11 24H2 maakt brokken, Microsoft grijpt in
Cache bij installatie

De Windows 11 24H2-update laat een groot (ongewenst) pakketje achter na de installatie. Deze update blijkt namelijk een grote cachemap achter te laten die niet te verwijderen is. De map heeft een grote omvang van 8,63 GB dat zich verspreid over een deel van alle schijven (maar niet de grootste).

De cache zelf is niet het probleem, aangezien dit bij elke installatie van Windows-updates gebruikelijk is. Het is namelijk bedoeld als een tijdelijke opslagplaats voor installatiebestanden. In normale omstandigheden kan deze verwijderd worden zodra de update rond is, maar dat lijkt nu niet te werken.

https://itdaily.be/nieuws/software/bug- ... bestanden/
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Re: Bug in Windows 11-update laat bijna 9 GB onverwijderbare bestanden achter

Bericht door Roxmarie »

Ik meende gehoord te hebben dat het installatiebestand van Windows 11 (de te downloaden iso via de website) aangepasst zou zijn. Niets is minder waar, want nog altijd krijg ik de geinstalleerde updates niet verwijderd.

Door de upgrade naar 24H2 krijg je bij de SFC scan een foutmelding dat er fouten zijn gevonden en hersteld, echter voer je hem weer uit, dan worden weer fouten gevonden.

Het schijnt dat deze update het oplost, echter op mijn machine krijg ik de melding dat het de verkeerder versie is.

https://www.catalog.update.microsoft.co ... =KB5044384
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 165 keer
Is bedankt: 59 keer
Contacteer:

Re: Bug in Windows 11-update laat bijna 9 GB onverwijderbare bestanden achter

Bericht door Roxmarie »

Eindelijk de cumulatieve update heeft het opgelost.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

❤️ Doneer

Aanmelden • Registreer

Ik ben mijn wachtwoord vergeten