Welkom op Games4You - Klik om te registreren

Meta?

Plaats reactie
Kate

Meta?

Bericht door Kate »

Als ik in mijn onschuld bv. mijn ziektekostenverzekering wil raadplegen. krijg ik tot mijn verbazing eerst Facebook! Nooit van zijn leven ga ik daar iets mee doen, dus hoe kom ik daar van af? Bovendien zit er nog een vreemd mens tussen: Meta! Heeft er iemand een oplossing?
MACOS2000
België
Heeft bedankt: 86 keer
Is bedankt: 73 keer

Re: Meta?

Bericht door MACOS2000 »

Verborgen inhoud
Je moet geregistreerd en aangemeld zijn om de verborgen inhoud te kunnen zien.
Ik heb je link verborgen staat in de forumregels geen linken naar andere website,s toe, onthoud dat goed @luc
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

iMac 27 5K 2017 iPhone 14 128GB 2022 Macbook Pro 16ich 2021 :compr:

Beroep
werknemer bij selko-art
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 169 keer
Is bedankt: 62 keer
Contacteer:

Bericht door Roxmarie »

Dat is vreemd. Dat zou ik denken dat je niet de juiste site gebruikt, maar via een omleiding of iets, of b.v. via google (gimini) Die je dan verkeerd doorstuurt.

Bij mijn ziektekostenverzekering Ohra, dien ik zelf in te loggen met digi-d. Het zou fijn zijn als je wilt delen welke aanbieder het is, dan kan ik het uittesten.

Je zou in je browser sociaal media kunnen blokkeren.

Het ligt ook aan welke browser je gebruikt.

Hier 2 opties om het blokkeren.

https://tehnografi.com/dut/hoe-sociale- ... -methoden/

Graag informatie over welke browser je gebruikt, en hoe je naar de pagina van de ziektekostenverzekeraar gaat, en welke het is.
Betreft dit je laptop of telefoon?

Ik vermoed teven dat de AI functie hier een aandeel aan heeft. Die resultaten staan tegenwoordig bovenaan in Google. Ik gebruik zelf duckduckgo om te zoeken op het net.
Kate

Bericht door Kate »

Dank je wel, Roxmarie. Ik heb het nog eens een paar keer geprobeerd. Tot mijn verbijstering ging het 2x goed, en daarna besloot Facebook ook weer mee te willen doen. Dus ik kan de IZA wel vinden, maar waarom soms wel en dan weer met Facebook. Ik heb Facebook altijd een soort griezelig programma gevonden, dus ik hoef niets daarvan te verwijderen. Gemini ben ik ook al een poos kwijt. Misschien gaat Facebook ook wel vanzelf een ander slachtoffer vinden. Nu lees ik ook nog Meta. Volgens mij is dat een soort horoscoop van de Libelle, zal wel niet. Ga ik ook nog wel te lijf. Soms word ik hier moe van, en kwaad. Ik vraag niet om die rommel! Ik ben al jaren lid van Seniorweb en daar laat ik Meta wel op los.
En nu moet je niet lachen: ik kreeg vandaag een brief van een oud-collega. Een heel lange, op leuk postpapier, en ze had altijd al een mooi handschrift. Eerst wilde ik haar antwoorden met een Word-pagina geprint en via Postnl gestuurd. Maar ik bedacht dat ik wel mal zou zijn. Wat is er nu mooi aan een word-pagina, en dus ga ik morgen mijn postpapier ook opzoeken en daarmee aan de slag. Kijk, en nu zie jij het ook: veel online zaken zijn aan mij niet besteed! Nou ja. En ik heb de IZA aan mijn bookmarks toegevoegd, dan gaat het wellicht wel goed.
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Is bedankt: 126 keer
Contacteer:

Bericht door Luc »

Kate schreef: 22 jul 2025 23:20 Als ik in mijn onschuld bv. mijn ziektekostenverzekering wil raadplegen. krijg ik tot mijn verbazing eerst Facebook! Nooit van zijn leven ga ik daar iets mee doen, dus hoe kom ik daar van af? Bovendien zit er nog een vreemd mens tussen: Meta! Heeft er iemand een oplossing?
Meta is wel de eigenaar van facebook maar bij elke site die je raadpleegt zie je ergens op de pagina logotjes van fb,x,instagram
als je daar op klitkt zit je inderdaad op fb
Kate

Bericht door Kate »

Nou, ik snap het. Om heel eerlijk te zijn: ik heb steeds minder zin . om te computeren, zolang er onbekende mensen/dingen zo maar mee gaan doen! Ik denk echt dat dit mijn hobby niet meer is! Ik heb veel leukere dingen waar ik me mee kan vermaken! Dit was grappig, maar dat is nu aardig voorbij!!
Laatst gewijzigd door Kate op 26 jul 2025 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Luc »

Als je die logotjes ziet staan gewoon niet op klikken,en je komt niet op die site terecht hoor
Kate

Bericht door Kate »

Dank je wel Luc. Maar moet ik nu overal bij opletten dat ik geen logootjes zie? Ik mag ze wel uit mijn hoofd gaan leren. Jij bent daar vast veel beter in, maar ik vraag me dan kwaad af: wat doen ze op mijn computer? Ik vind het echt gek en erger me er aan, en dat is niet gezond. Ik ga liever zelf weer een boek schrijven, dan ben ik er de baas over. Nou Luc, ik denk er over na, maar als ik het zat ben, schrijf ik je wel, hoor!! (met of zonder logootje).
Luc
België
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Luc »

In ieder geval @kate hier zit je veilig,en word je niet doorverwezen naar een andere website..
Kate

Bericht door Kate »

Dank je wel Luc!! !
Kate

Bericht door Kate »

Ja Luc, en toch bleef dat mens me achtervolgen! Ik heb gezocht, overal geplozen, en nu ben ik er achter hoe ik Meta uit mijn whatsapp weg kan laten . Het kostte me even tijd, maar ik vind het wel de moeite waard. En toen ik het wist, ben ik nog een poos bezig geweest om haar echt te laten verdwijnen, maar.....gelukt! Waar een mens al blij mee kan zijn!!!!
Roxmarie
Nederland
Beheerder
Beheerder
Heeft bedankt: 169 keer
Is bedankt: 62 keer
Contacteer:

Bericht door Roxmarie »

Helaas krijg je Meta (AI) niet weg uit Whatapp. Je kunt alleen de geavanceerde veiligheidsinstellingen aanpassen. En als je dat bij alle aanwezige chats doet is dat in ieder geval iets beter. Maar Meta helemaal weg uit Whatapp dus niet. Dan moet je whatsapp verwijderen en overgaan op Signal. Maar de meesten blijven volharden in Whatsapp.

Even extra informatie:

Bron:
https://www.androidplanet.nl/tips/meta- ... rwijderen/
Kate

Bericht door Kate »

cvgJa Roxmarie, ik begrijp dat we gedoemd zijn tot Metsa. Ik las wat ze allemaal van plan zijn met hun geld wen daarna ben ik mijn hele adreslijst gaan behandelen met een tip van Seniorweb. Het was even werken maar voorlopig ben ik klaar. En omdat wij ons ver houden van al die kletsprogramma's, wachtt ik maar weer af. En tot mijn vreuugde blijft de aanpassing die ik deed, steeds staan als ik een bericht ontvang of verstuur.
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

❤️ Doneer

Aanmelden • Registreer

Ik ben mijn wachtwoord vergeten